Vajuta siia, et näha hoonet täies ilus ;)
18.02.2015

Koolitus arhitektidele ja disaineritele: "Kuidas leida ja hoida kliente"

03.02.2015

Kuidas pakkuda kliendile võrdlemisi abstraktsena näivat arhitektuuri- või disainiteenust nii, et ta selle rõõmuga vastu võtaks ning on nõus selle eest ka head hinda maksma? Kuidas entusiastlikud ja huvitatud kliendid üles leida ja kes peaks selle eest vastutama? Aga mida teha siis kui tahaks leida kliente ka väljaspoolt Eestit, ent keegi teie ettevõttes nende vajadusi ei tunne? Kõikidele nendele küsimustele otsime vastuseid koolitusseminaride sarjas "Kuidas leida ja hoida kliente", mis on suunatud eelkõige just arhitektuuri- ning disainivaldkonnas tegutsevatele inimestele ja ettevõtetele.

Koolitus koosneb kolmest järjestikusest moodulist, aga kes huvitatud konkreetsetest teemadest, saavad soovi korral osaleda ka vaid ühes või kahes moodulis.

Ajakava

  • 28.-29. jaanuar: Kuidas tõhusalt kliendini jõuda? (Heldur Pedajas, Rait Talvik, külalisesinejad Leo O'Neill, Reimo Hammerberg ja Andres Kraas)
  • 17.-18. veebruar: Kliendisuhtlus ja müügiintervjuu – kuidas klient kätte saada? (Heldur Pedajas, Rait Talvik, külalisesinejad Rachel Armstrong ja Märt Miljan)
  • 24. märts: Rahvusvahelised kliendid ja nende eripärad (Leo O'Neill, Rachel Armstrong)

Päeva ülesehitus:

Koolituspäeva algus 9:30 
Lõunapaus 13:00-13:45 (korraldatud Arhitektuurikeskuse poolt) 
Koolituspäeva lõpp 17:00
Koolituspäeva jooksul toimub ka kaks kohvipausi 

Koolitus on loodud silmas pidades eeskätt teenuste valdkonna eripärasid, keskendudes arhitektuuri, sisearhitektuuri, maastikuarhitektuuri, disaini jt sarnastele ettevõtetele. Koolitus on vajalik inimestele, kes puutuvad kokku klientide leidmise, kliendisuhtluse, klientide haldamisega või vastutavad selle eest. Koolitus pakub märkimisväärselt mõtteainet ka ettevõtete ärimudeli ja teenuse arendamise teemadel ning rahvusvaheliste klientide leidmisest, mistõttu on koolitusele väga oodatud ka ettevõtete juhid.

Koolitusmoodulite teemad

Kuidas kliendini jõuda? (28.-29- jaanuar)
  • Ettevõtte ärimudeli ja turundustegevuste seosed
  • Kuidas turundusest mõelda? 
  • Turunduse planeerimine ja vajadusel ümberorganiseerimine
  • Teenuskontseptsioon ja selle arendamine (sh. teenuste hinnakujundus)
  • Turu-uuringud ja "turu harimine"
  • Kliendid, nende väärtused ja vajadused, profiilid ja segmenteerimine
  • Kuidas korraldada klientide otsimist?
  • 10+ viisi, kuidas klientideni jõuda – personaalsest brändist sotsiaalmeedia rollini promotsioonis 

Kliendisuhtlus ja müügiintervjuu – kuidas klient kätte saada? (17.-18. veebruar)
  • Kuidas potentsiaalsetest klientidest reaalsed kliendid saavad?
  • Esimene kliendikontakt
  • Müügiintervjuu vs aktiivne müük?
  • Inimeste erinevad suhtlusmallid 
  • Praktiline kliendisuhtlus ja erinevad vestluse juhtimise tehnikad
  • Potentsiaalse kliendi mõjutamine – manipulatsioonid kliendisuhtluses (ja kuidas ennast selle vastu kaitsta)
  • Kliendisuhtlus või läbirääkimised?
  • "Klientide harimine" kliendisuhtluse käigus
  • Kuidas küsida kliendilt head hinda ja pakkuda talle laiemat teenust?
  • Klientide haldamine ja heade klientide hoidmine
  • Praktilised nõuanded ja nipid, kuidas suurendada klientide rahulolu

Rahvusvahelised kliendid ja nende eripärad (24. märts)
  • Ettevõtte ja ettevõtja bränd ning selle roll rahvusvahelises suhtluses
  • Referentside kogumine ja esitlemine
  • Kuidas rahvusvahelisel turul silma paista?
  • Oma niši leidmine rahvusvahelisel turul
  • Kuidas saada rohkem infot potentsiaalsete klientide kohta võõrastel turgudel?
  • Turundustegevuste planeerimine rahvusvaheliste klientide leidmiseks
  • Kuidas kasutada PR võimalusi välisklientidele silma jäämiseks?
  • Kuidas suhelda rahvusvaheliste klientidega ja pakkuda neile oma teenust
  • Mis on tähtis teenuse pakkumisel välisklientidele ning mida tähele panna (kindlustused, LAD, sertifikaadid jne.)
  • Kuidas enda (ja teiste) vigadest õppida?

Koolitajad

Heldur Pedajas
Koolitaja ja turunduskonsultant, Nipernaadi reisiklubi eestvedaja


Heldur on õppinud Tartu Ülikoolis psühholoogiat, kus akadeemilise psühholoogia kõrvalt tegelenud ka suhtlemistreeningu ning psühhoteraapiaga. Helduri esimesed aktiivsemad kokkupuuted ettevõtlusmaalimaga leidsid aset juba 90ndate alguses, kus suhtlemistreenerina sai verisulis ettevõtjate äri ja turunduse tarvis treenitud hädavajalikke suhtlemisvilumusi. Helduri kompetentside hulka kuulub ka erinevate retseptsiooni- ja kliendiuuringute läbiviimine, mida on tehtud mh. klientidele nagu Neste, Olümpia hotell jt (sealhulgas koostöös ettevõttega Fontes PMP). Koolituse ja konsultanditöö kõrval on Heldur osalenud nii eksperdi kui valdkondliku juhina arvukate firmade turundus- ja eksporditegevuse planeerimisel, reaalne kogemus igapäevaprobleemidest kliendisuhete loomise ja hoidmise valdkonnas on tulnud täites nii turundusjuhi kui ettevõtte juhi rolle erinevates ettevõtetes (nt. AS Prike). Alates 2010. aastast on Heldur laiendanud oma kompetentse turunduse valdkonnas ka netiturunduse valdkonda, püüdes klassikalisi turundusmeetmeid mõtestada läbi interneti pakutavate võimaluste. Helduri üheks kireks on ka matkamine, muude toimetamiste kõrval veab Heldur ka Nipernaadi reisiklubi tegevusi.

Rait Talvik
Koolitaja ja ärikonsultant, Arhitektuurikeskuse teenuste- ja koolitusjuht

Rait Talvik on 15 aastase kogemusega koolitaja ja ettevõtluskonsultant, kes on oma karjääri jooksul toetanud paljude väikeste kuid ka suuremate ettevõtete arengut ning nõustanud erinevaid kodanikeühendusi. Rait on õppinud Tallinna Tehnikaülikoolis bio- ja toiduainete tehnoloogiat, Tartu Ülikoolis avalikku haldust ja psühholoogiat, magistritasemel aga Tartu Ülikoolis avalikku haldust ja ettevõtlust ning tehnoloogia juhtimist, samuti USA-s Rutgersi Ülikooli juures BioPharma magistriprogrammis. Varasemalt on Rait juhtinud näiteks ettevõtlusinkubaatorit Tartu Biotehnoloogia Pargi juures ning koordineerinud Eesti Keeletehnoloogia Programmi. Täna toimetab Rait Eesti Arhitektuurikeskuse teenuste- ja koolitusjuhina ning on koolitus- ja konsultatsioonipartner mitmetele organisatsioonidele.

Leo O’Neill
HML Project Management asutaja ja juht

Pärast 17. aastat kogemust ehitussektoris ning mitmeid valdkondlike tunnustusi, otsustas Leo 2011. aastal asutada Eestisse ettevõtte HML Project Management, mis on vedanud mitmeid suuri ehitusprojekte nii Eestis kui välismaal. Eestis on elanud Leo juba viimased 9 aastat, mistõttu tunneb ta piisavalt hästi Eesti kohalikku elu-olu, kõrvutades seda oma rahvusvahelise kogemusega. Varasemalt on Leo töötanud nii Suurbritannias kui Iirimaal, teostades mitmeid suurprojekte nii avalikus kui erasektoris, sh. koostöös ettevõttega CBRE (mis on üheks ’Fortune 500’ ettevõtetest). Leo peab oma ettevõtte edu aluseks seda tähelepanu, mida ta igale oma kliendile osutab – pole vahet, kas tegemist on 50 tuhande või 800 miljoni eurose projektiga, kõik kliendid saavad ühtmoodi osa ettevõtte entusiasmist ja suurepärasest klienditeenindusest. Leo on ka üks British-Estonian Chamber of Commerce juhtidest.

Rachel Armstrong
HML Project Management turunduspartner

Racheli karjäär on olnud tihedalt seotud meedia ja turundusega – nii on Rachel töötanud pikalt mitmete ajakirjandusväljaannete heaks nii Iirimaal, Suurbritannias kui Indias. Rahvusvahelist kogemust ärisuhete arendamisel on saanud Rachel veel lisaks Prantsusmaal ja Poolas. Rachel on teinud koostööd paljude valitsusasutustega, kaubandus-tööstuskodadega, samuti nii rahvusvaheliste korporatsioonide kui väiksemate kohalike ettevõtetega. Racheli viimaseks töökohaks enne Eestisse kolimist oli Irish Enterprise Board (UKTI), kus ta toetas alustavaid start-up ettevõtteid nende rahvusvahelistumisel. Alates 2014. aastast elab Rachel Tallinnas ning töötab ettevõtte HML Project Management heaks.

Reimo Hammerberg
Advokaadibüroo Sorainen partner, vandeadvokaat

Reimo Hammerberg juhib Baltikumi ja Valgevene panganduse ja finantsõiguse töörühma, mis tegeleb panganduse, projektide finantseerimise ning era- ja avaliku sektori partnerluse (PPP), kapitaliturgude, investeerimisteenuste ja -regulatsiooni, investeerimisfondide ja -struktuuride ning pensionifondidega. Reimo on ka kindlustusõiguse töörühma juht Eestis. Lisaks vastutab ta partnerite tasandil regionaalselt turunduse ja äriarenduse eest. Reimot kui tunnustatud õigusnõustajat on soovitanud paljud rahvusvahelised õigusturge hindavad väljaanded: Chambers Europe tunnustab Reimot pangandus- ja finantsõiguse alal, märkides seejuures, et "regionaalse töörühma juht Reimo Hammerberg on finants- ja kapitaliturgudega seotud vaidluste raudvara. Kliendid hindavad kõrgelt tema energilist lähenemist, ärilist arusaamist ning põhjalikku tehnilist võimekust".

Märt Miljan
Loovagentuuri Newton digistrateeg ja loovjuht

Kommunikatsioonivaldkonnas on Märt Miljan töötanud TÜ ajakirjanduse ja kommunikatsiooniosakonna lõpetamisest alates – nii PR-juhi, tehnoloogiasiirde arendaja, loovjuhi, ajakirjaniku kui ettevõtja rollis, nii Eestis kui välismaal. Hetkel on Märt hõivatud kahel rindel: Creative Union gruppi kuulvas agentuuris Newtoni ning ökokosmeetika firmas Lumi. Newtonis on tema rolliks olnud kliendisuhete leidmine, hoidmine ja loovjuhi-strateegi töö. 
Brändid ja ettevõtted-organisatsioonid, kellega Märt on töötanud: Elektrum, Premia, Swedbank, Honda, Solaris, Cortefiel, Selver, Eesti Loto, Credit24, Reformierakond, Kaitseressursside Amet, Tartu Ülikool, Sihtasutus Archimedes, Eesti Teadusagentuur, Riigikantselei, Eesti Arhitektuurimuuseum.

Andres Kraas
Eesti Arhitektuurikeskuse turundusekspert

Andres Kraas on Tartu Ülikooli lõpetanud kunsti- ja arhitektuuriajaloo magister. Täiendanud ennast turunduse ja kommunikatsiooni alal Eestis ja USA-s. Töötanud turunduse ja avalike suhete valdkonnas juhina üle 20-ne aasta, neist 10 aastat managerina New Yorgis juhtivas raamatu- ja muusikapoodide kontsernis Borders & Brothers ning ülemailmses hotelliketis Holiday Inn. Eestis on Andres töötanud turunduse ja kommunikatsiooni direktorina TEA Kirjastuses ja Arco Varas ning Teabeosakonna juhatajana Sotsiaalministeeriumi haldusalas. Samaaegselt on ta tegutsenud regulaarselt ka koolitaja ja lektorina ning juhendanud korduvalt Tartu Ülikooli ja EBS-i kommunikatsioonieriala üliõpilaste avaliku suhete praktikat. Tema turunduse- ja kommunikatsioonialaseid artikleid on avaldatud nii meil kui raja taga. Andres Kraas tegutseb juba aastakümneid ka vabakutselise ajakirjanikuna, olles mh töötanud ka Eesti Raadios ja Raadios Vaba Euroopa, Stockholmi korrespondendina. Ta on pälvinud mitmeid erialaauhindu nii Eesti kui rahvusvahelises mastaabis.

NB! Kaks esimest koolitusmoodulit toimuvad valdavalt eesti keeles (kummaski koolitusmoodulis üks inglisekeelne külalisesineja), koolituse viimane moodul (rahvusvahelised kliendid ja nende eripärad) toimub vaid inglise keeles.

Toimumiskoht ja hind

Koolitus toimub värskelt valminud Arhitektuurikatla ruumides Eesti Arhitektuurikeskuses (Põhja pst. 27a, Tallinn). Kahepäevased koolitusmoodulid maksavad kumbki 159 eurot + käibemaks, kolmanda koolitusmooduli (rahvusvahelised kliendid ja nende eripärad) osavõtutasu on 89 eurot + käibemaks, hinna sisse kuuluvad mh. lõunasöögid ning kohvipausid. Kui Sinu soovitusel tuleb seminarile veel inimesi, saad iga soovitatud inimese eest oma osalustasust 10% soodustust! Kui ühest organisatsioonist osaleb vähemalt 3 inimest või osaleja osaleb kõigis kolmes koolitusmoodulis, kehtib allahindlus 20% kogusummast, sama soodustus rakendub kõikidele arhitektuuribüroode ekspordivõrgustiku AKU liikmetele!

Koolitusele registreerumiseks palume täita ankeet või kirjutada e-posti aadressil rait@arhitektuurikeskus.ee. Eeltoodud e-posti aadressil saab ka täiendavat informatsiooni koolituste kohta.

Koolitus saab teoks koostöös Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusega, programmi valmimist toetas Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.

Täpsem info:

Rait Talvik
Teenuste ja koolitusjuht
Tel. +372 56 978 680
E-post: rait@arhitektuurikeskus.ee

Registreeri end koolitusele siin:

Email again: